Nietypowa lekcja. „Mindfullness”, czyli jak być uważnym

Z zamkniętymi oczami wąchali a potem jedli mandarynki, napinali i rozluźniali każdy mięsień swojego ciała, liczyli oddechy i starali się wyczuć bicie własnego serca.


Uczniowie klasy VIII uczestniczyli w nietypowej lekcji nauki skupienia, uważności i relaksacji – pod hasłem „Mindfullness”.
Nietypową lekcję przygotowali studenci, praktykanci Uniwersytetu Jana Kochanowskiego Karolina, Piotr i Patryk, pod kierunkiem naszej pedagog Anny Lesiak-Nowak. W piątek 3 stycznia przeprowadzili zajęcia, których celem było uświadomienie uczniom istnienia i znaczenia zjawiska uważności i jej treningu. Uczyli się tego, jak skupienie się na zadaniu i reakcjach własnego ciała może poprawić koncentrację i pamięci, jak wpływa na radzenie sobie ze stresem i trudnymi emocjami. Uczniowie dowiedzieli się również, jak ludzkie myśl i emocje wiążą się z reakcjami fizjologicznymi.

Choć brzmi to bardzo poważnie, lekcja przebiegała w luźnej, pełnej humoru atmosferze. W jednym z ćwiczeń uczniowie z zamkniętymi oczami najpierw dotykali i wąchali mandarynki, a potem jedli je powoli, zauważając, jak takie ćwiczenie wyostrza zmysły. Aby opanować stres, napinali i rozluźniali każdy mięsień swojego ciała. Potem liczyli oddechy i starali się wyczuć bicie własnego serca. „Mindfullness” to była prawdziwa praktyczna lekcja skupienia i uważności.

Powrót