Matematyka, to lubię!

W dniu wczorajszym maturzyści zdawali egzamin z matematyki. Zanim uczniowie staną przed tym wyzwaniem przez wszystkie lata nauki w szkole podstawowej i liceum szlifują swoje umiejętności w tym zakresie.

Okazuje się, że Królowa Nauk lubi kreatywność. I to nie tylko w zakresie działań na liczbach czy figurach, ale i … słowach!

Gruszka już dojrzała, trzeba już ją zjeść, 7 razy 8 jest 56. Znacie pewnie takie wierszyki, które pomagają w nauce tabliczki mnożenia. Ale klasa 6a też ma swoje sposoby!

Każdy uczeń dobrze wie, jak tabliczki uczyć się, mimo to przypomnę może, jaki jest mnożenia wzorzec.
5×5=25 to już pewnie dobrze wiesz.
8×9? Oblicz, jeśli chcesz, a jeśli nie potrafisz, na pamięć naucz się.


#

Tabliczka mnożenia skłania do myślenia!
Tabliczka mnożenia odwrotność dzielenia.
Tabliczkę tę lubię, nigdy jej nie zgubię.
Bo w głowie siedzi i podczas spowiedzi
w szkolnej sali pani ciągle chwali,
że umiem mnożyć, zaległości nie tworzyć,
iść co dzień do przodu, nie stwarzać zawodu.
Bo tabliczka mnożenia skłania do myślenia,
a mózg mam bystry jak wiosną nurt Wisły.

Po zajęciach matematyczno-literackich przyszedł czas na zajęcia w terenie. Ktokolwiek widział…graniastosłup, stożek, a może walec? Czy to, czego się uczymy na lekcjach, naprawdę nas otacza? Uczniowie klasy 6a przekonują nas, że tak. Koniecznie zajrzyjcie na nasz fejsbukowy profil, by przekonać się, co i gdzie znaleźli szóstoklasiści.

No i kreatywność.

Matematyka da się lubić…brzmi kontrowersyjnie. Ale jeżeli uczniowie zdobywają wiedzę, samodzielnie wymyślając zadania o tematyce matematycznej, to z pewnością nauka jest o wiele przyjemniejsza. Oto zadania autorstwa uczennicy klasy 6a. 

Zad.1
Boks konia jest w kształcie prostokąta o wymiarach 3m×10m.
Oblicz obwód tego boksu.
Rozwiązanie:
3m+3m=6m
10m+10m=20m
Ob=20m+6m=26m

Zad.2
W stajni znajdują się dwa konie. Pierwszy koń waży 500kg. Łączna  waga tych koni  to 1200kg. Oblicz wagę drugiego konia.
Rozwiązanie:
500kg+x=1200kg
x=700kg

Prawda, że łatwe?

Powrót