Piąty tydzień zdalnej edukacji

Kalendarz wskazuje, że miał to być tydzień bardzo, bardzo pracowity. Bo przecież i egzamin ósmoklasistów, i pożegnanie uczniów 3 klasy liceum. I zdalne nauczanie na wszystkich poziomach.

I w sumie to był bardzo pracowity. Ósmoklasiści nie mogą odetchnąć z ulgą, że egzamin już za nimi. Już wiemy, że egzamin napiszą w czerwcu.

A naszych trzecioklasistów żegnaliśmy wirtualnie, za pośrednictwem szkolnej platformy komunikacyjnej. Nie zmienia to faktu, że jesteśmy zszokowani, że tak szybko minęły te 3 lata nauki. I że mocno, bardzo mocno trzymamy kciuki za Nich. Za wyniki matury, która czeka ich w czerwcu i wybór dalszej drogi, które dadzą możliwość rozwinięcia skrzydeł w dorosłości. Ale o tym to jest bardzo specjalny wpis autorstwa wychowawczyni. Już jest na naszej stronie.

Tymczasem zapraszamy na przegląd prac domowych. Jak widać rodzicom i uczniom nie brakuje pomysłów. Super!

Tacy mali, a tacy superMOCNI

Uczniowie klas 1 b oraz 0 niewątpliwie mają superMOCE!!! Szczególnie w posługiwaniu się językiem angielskim! 🙂 Znają już wiele słów związanych z częściami ciała, potrafią je wskazać na sobie… oraz na swoim idolu – SUPERBOHATERZE z bajki lub gry. Niektórzy potrafią nawet opisać swych ulubieńców w kilku prostych zdaniach.
Dodatkowo młodzi uczniowie potrafią zrobić poranną gimnastykę “Head, shoulders, knees and toes” w SUPERpowolnym i SUPERszybkim tempie!  Błyskawicznie rozwiązują też zadania interaktywne, które czasem tworzy dla nich nawet sama Pani Iwonka. 


Gdy się zadaniami nieco zmęczą, mogą zagrać w grę stworzoną własnoręcznie specjalną kostką THE BODY DICE. Z jej pomocą można powtarzać słownictwo, pokazywać części ciała, a nawet rysować części ciała kolistego potworka. W tym ostatnim przypadku po skończeniu gry może się okazać, że ma on 10 par oczu, 6 rąk, 3 nosy, 4 pary uszu, 8 stóp… . A to wszystko za sprawą niezwykłych MOCY i umiejętności naszych milusińskich. 

A czy wiecie, że nasi pierwszoklasiści potrafią nawet stworzyć SUPER komiksy w języku angielskim?!? O tak! A te historie są naprawdę niezwykłe! Dzięki nim, można się dowiedzieć co bohater komiksu potrafi (czyli jaką ma MOC) lub czego nie potrafi zrobić – co służy jednocześnie powtórzeniu i utrwaleniu wyrażenia I can/ I can’t
To wszystko potwierdza fakt, że nasi uczniowie klas 1 b i 0 są po prostu SUPER!!!

SuperMoce przydadzą się na pewno do ochrony otaczającej nas przyrody, o czym mogą Wam opowiedzieć uczniowie klasy 1a. Ziemia stanowi nasz wspólny dom. Powinnością każdego człowieka winna być odpowiedzialność za wszystkie żywe istoty i wyzbycie się poczucia dominacji. Przyroda może istnieć bez człowieka, lecz on sam nie przetrwa ani chwili bez przyrody. Wspólnie więc powinniśmy dbać o Ziemię, gdyż wszystko co dla niej zrobimy – robimy też dla siebie oraz następnych pokoleń. 

Wierzymy, że troska o planetę nie zakończy się na stworzeniu atrakcyjnych plakatów, a swoim postępowaniem dacie nam doskonały przykład do naśladowania.

Genialnie w klasie 2

Jesteśmy dumni z naszych uczniów! Podziwiamy ich samodzielność, odpowiedzialność, kreatywność i wytrwałość. Dzięki technice możemy częściowo zobaczyć efekty pracy dzieci. Uczniowie klasy 2a wybrali prace, które w ostatnich dniach pracy w trybie zdalnym były dla nich wyjątkowe. Oto one i cytat z jednej z prac – listu Wiosny : „Czuję się znakomicie, ale samotnie, bo dzieci są w domu przez koronawirusa”.https://view.genial.ly/5e9eb123cdb0e50d7ead2131/horizontal-infographic-lists-nasze-prace-klasa-2a

W klasie 2b rządziły żółte żabki. Tak, tak, wiemy że nie żółte tylko zielone. Ale chyba nam się tęskni za wiosennym dyktandem. Czy komuś udało się wykonać żabkę origami według umieszonego we wpisie instruktażu?

Matematycznie i kolorowo w klasie 3

Figury geometryczne czy muszą być tylko w podręcznikach???  Nasi uczniowie klasy 3 szkoły podstawowej udowodnili, że nie.

Zadaniem dzieci było wykonanie WŁASNEJ POSTACI z FIGUR GEOMETRYCZNYCH – używając przedmiotów, które kształtem przypominają poznane figury. Czyż nie są genialne?

Kreatywnie w klasie 5

Miłosz podjął wyzwanie i spróbował wymyślić, jak wyglądają i do czego służą Krążel, Bympf i Strumbyksa. Miłosz to baczny obserwator rzeczywistości, więc od razu wpadł na doskonałe pomysły, odwołując się do skojarzeń wywołanych “niewiadomoczym”. Na pewno bohatrowie opowiadania “Kupść” mogliby się zgodzić z jego interpretacją i chętnie wykorzystaliby te przedmioty w życiu codziennym. 


P.S. A z samym Kupściem to się jeszcze zobaczymy 😉

Powrót