Zespół Szkół im. Juliusza Verne’a w Kielcach jest jedyną placówką w regionie, która bierze udział w pilotażowym programie Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczącym tutoringu w szkole. W całym kraju takich szkół jest 20.
– Przystąpiliśmy do tego programu z kilku powodów. Po pierwsze od lat włączamy do edukacji tutoring, czyli taką formę wsparcia, która powoduje, że jesteśmy bliżej uczniów i możemy w dużej mierze pracować na ich mocnych stronach. To dzieci określają w jakich dziedzinach czują się najlepiej a naszym zadaniem jest pomóc w ich rozwoju – wyjaśnia dr Agnieszka Zaremba, dyrektor Zespołu Szkół im. Juliusza Verne’a.
Jak podkreśla Agnieszka Zaremba szkoły powinny przygotować się do czekających je niebawem zmian. – Edukacja będzie w gwałtowny sposób się zmieniać, powodem będą zmiany technologiczne, psychiczne i demograficzne. Trzeba będzie skupić się na innej formie nauczania, przesunąć myślenie wychowawcze o dziecku na myślenie tutoringowe – dodaje dr Agnieszka Zaremba. Zajęcia z nauczycielami Zespołu Szkół im. Juliusza Verne’a poprowadziła tutorka z wieloletnim doświadczeniem Katarzyna China z Instytutu Tutoringu Szkolnego. Nauczyciele, którzy ukończą trwający kilka miesięcy kurs otrzymają certyfikat, sami będą mogli też szkolić innych pedagogów. – Tutor może mieć maksymymalnie 10 podopiecznych. Ważne jest, żeby potrafił budować takie relacje z uczniami, które pozwolą na wspieranie ich, pomogą w odnalezieniu celu, który uczniowie sobie postawią. Tutor ma się skupić na tym co jest najpiękniejsze w człowieku, musi w pracy kierować się otwartm sercem – mówi Katarzyna China.
W zajęciach wezmą także udział rodzice dzieci uczęszczających do Zespołu Szkół im. Juliusza Verne’a. Projekt „Tutoring szkolny-program pedagogiki dialogu”jest realizacją zadania publicznego pt. Zobacz emocje. Projekt finansowany jest ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej.










